رنگ آمیزی نما




نقاشی نما ساختمان رنگ آمیزی نما ساختمان


خدمات نما با ارتفاع کاران سایت ارائه دهنده انواع خدمات نما نورپردازی نما، نقاشی نما ، رنگ نما ، آب بندی نما ، بستن درز انقطاع تعمیرات در ارتفاع .

انواع رنگ های مناسب برای رنگ آمیزی نما 

قیمت رنگ کردن نما

بهترین رنگ برای نمای ساختمان

رنگ آمیزی نما ساختمان نقاشی نما ساختمان 

رنگ آمیزی نما ساختمان نقاشی نما ساختمان عموما دارای چهار مرحله میباشد مرحله اول شستشو نمای ساختمان مرحله دوم ترک گیری مرحله سوم پرایمر و آخرین مرحله نقاشی و رنگ آمیزی نما که هر کدام طور  جدا توضیح می دهیم  .


قیمت رنگ کردن نما

اولین مرحله نقاشی نما رنگ آمیزی نمای ساختمان


اولین مرحله آماده سازی زیر کار نما  جهت نقاشی نما و رنگ آمیزی نما  

شستشوی نما که برای ساختمانهای قدیمی و یا ساختمانهای نوساز انجام می‌شود به این دلیل که گرد و غبار و همچنین آلودگی روی سطح نما برداشته شود شستشوی نما به وسیله دستگاه واتر جت که در بخش شستشوی نما نماشویی و  شستشوی نما به طور کامل توضیح دادیم  میتوانید اونجا به طور کامل مطالعه کنید.


ترک گیری سیمان


مرحله دوم ترک گیری نقاشی نما 

دومین مرحله از نقاشی نما رنگ آمیزی نما ترک گیری ساختمان است که در این مرحله پس از شستشوی نما ترکهای نما را به وسیله بتونه مخصوص و یا چسب های مخصوص بنا بر نوع ترک عمق ترک و جنس نما انجام می‌شود.

در مرحله از رنگ آمیزی نما و نقاشی ساختمان میتوانید آب بندی نما نیز انجام دهید.

به طور مثال  برای ترکهای  نماهای سر که عمق ترک ها  زیاد است  و احتمال نشست ساختمان  نیز مجدداً می باشد با تزریق چسب های  پلی اورتان  که حالت  الاستیسیته دارند  و قابلیت کشسانی دارند  پر می شود  در صورتی که این نوع ترک ها  به وسیله مل  و یا سیمان پر شوند احتمال باز شدن ترک مجدد این ترک ها زیاد است بنابراین مناسب تر است  که از بتون های مخصوص و یا چسب پلی اورتان  استفاده شود،  برخی از بتونه ها میتوان به بتونه سیمانی که  از مخلوط  چسب بتن و سیمان سفید بدست می اید نیز می توان برای پر کردن برخی ترک های کوچک استفاده کرد این مرحله از کار جزیکی از مهمترین مراحل کار نقاشی نما ساختمان و رنگ آمیزی نما میباشد چون در صورت بد پر شدن ترک ها پس از نقاشی نما رنگ آمیزی نما جای ترک ها دیده می شود و تو ذوق بیننده می زند.


مراحل رنگ آمیزی نما


نکته مهم لازم است مد نظر باشد پس از مرحله ترک گیری و پر کردن ترک ها نسبت به کاور کردن سطوح پنجره و یا کف پنجره و همچنین نرده اقدام نمائید سپس اقدام به رنگ کردن نما کنید زیرا در حین رنگ کاری رنگ نما بر روی شیشه و یا کف پنجره اغشته نگردد .

مرحله سوم پرایمر زیر کار رنگ آمیزی نما

 پرایمر زیر کار جز مهمترین مراحل کار رنگ آمیزی نما هستش چون در صورت که این مرحله اجرا نشه و یا بد اجرا بشه  رنگ  پوسته پوسته و یا ورقه ورقه میشه  و از بین میره عمر رنگ پایین میاد مثلا قرار باشه رنگ نما 5 الی 10 سال عمر کنه  یکسال بیشتر عمر نکنه،

حال میخواهیم ببینم پرایمر چی هست؟

پرایمر یک نوع چسب است که باعث میشه گرد و غبار و همچنین خاک سست سیمان و یا آجر زیر کار رو به بدنه کار یکپارچه کنه و بچسبونه و مانع از جدا شدن رنگ از سطح سیمان و یا آجر بشه، پرایمر رو انواع کارخانه ها با مارکها و برند های متفاوت تولید میکنند که اکثرا از یک فرمول و یک ترکیب استفاده می‌کنن و قیمت اونها بر اساس کیفیت و متراژ پوشش سطح متفاوت هستش، پلایر به سه صورت معمولا با قلم یا قلطک و همچنین پیستوله اجرا میشه که بر اساس نو کار روش اجرا متفاوت هستش مثلاً برای نماهای سیمانی زبر یا بارانی نمیشود از غلطک استفاده کرد و باید از پیستوله استفاده کنید یا اینکه برای نمای ساختمان مقرون به صرفه تر است که از پیستوله و یا غلطک استفاده کنیم.

مرحله نهایی رنگ آمیزی نما ساختمان نقاشی نما ساختمان

رنگ آمیزی نمای برج چیتگر

رنگ و رنگ آمیزی نمای ساختمان معمولاً به ۴ روش انجام می شود که ما توضیحات مختصری در رابطه با روش های رنگ آمیزی برای انواع نماهای سیمانی و آجری می دهیم روش اول مرسوم ترین روش به وسیله غلتک می باشد نکته حائز اهمیت در بابت با با این روش این است که رنگ روی غلتک به طور کامل بر روی سطح نما به طور یکنواخت و ایجاد سایه روشن نکند به طور مثال در روش به وسیله غلتک را از پایین به بالا و در جهت معکوس انجام دهیم و به شکل افقی چپ به راست انجام نشود، پیش از انجام نقاشی نما رنگ آمیزی نما ساختمان پیچ و روپلاک نما انجام داد

روش دوم به وسیله قلم مو این روش معمولاً برای نماهای سیمانی دارای ابزار که نیاز به ظریف کاری دارند استفاده می شود، نکته حائز اهمیت در نقاشی نما رنگ آمیزی نما بسیار مهم می باشد این موضوع است که باید احتیاط نمود که رنگ اضافه از روی قلم مو بر روی سطح موردنظر آغشته نشود زیرا در این صورت رنگ شره کرده و ایجاد سایه می‌کند.

روش سوم به وسیله پیستوله و پمپ باد

این روش معمولا برای نماهای زبر و یا بارانی و یا قلوه ای سیمانی و یا مساحت ها و متراژ مورد استفاده می‌شود در این روش چون قطرات رنگ به وسیله باد به سطح میچسبند و به طور یکپارچه رنگ آمیزی می شود این روش به دلیل سرعت اجرا و همچنین این زیبایی بیشتره نمای رنگ آمیزی شده برای سطح صاف و همچنین سطح زبر پیشنهاد میکنیم.

نقاشی نما به وسیله دستگاه ایرلس

این روش به دلیل سرعت بیشتر بالا در رنگ آمیزی نما نقاشی نما معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرد اما به دلیل مصرف حدود 20 درصد مصرف رنگ بیشتری که از روش ‌های گفته شده در بالا معمولا کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد دستگاه ایرلس همانند پمپ عمل می‌کند و رنگ را با فشار بین 130 الی 300 بار به نازل می‌رساند.


رنگ آمیزی نما پروژه باقری

زمان مورد نظر برای خشک شدن رنگ نما چند دقیقه میباشد؟

خشک شدن رنگ آمیزی نما نقاشی نما به صورت  سطحی معمولاً ۳۰ دقیقه زمان می برد و برای خشک شدن عمقی رنگ حدود 4 الی 8 ساعت نسبت به دمای هوا و همچنین رطوبت محیط زمان می‌برد ، ضخامت رنگ اعمال شده در یک مرحله چنانچه رنگ مورد استفاده غلیظ مناسب را داشته باشد ضخامتش در حالتی که هنوز رنگ خشک نشده است ، (در حالت تر) مابین 80 الی 100‪ میکرون ضخامت دارد و پس از خشک شدن رنگ ضخامت رنگ به ( در حالت خشک ) 55 الی 60 میکرون در حالت استاندارد میباشد، که گاهن برای رسیدن به رنگ مورد نظر دو دست نیاز به رنگ آمیزی نما دارد.  .

مشخصات رنگ نمای بیرونی ساختمان چه مشخصاتی دارا باید باشد؟

رنگهای نما عموماً برپایه آکریلیک ساخته می شود شود رنگ های آکریلیک ضد آب بوده و مناسب نمای بیرونی ساختمان که در معرض رطوبت و آفتاب می باشد میباشند، این رنگها دارای مشخصات فیزیکی به شرح زیر هستند.

1 مقاوم در برابر رطوبت و آب و هوا مقاومت در برابر گچی شدن رنگ نما در رطوبت.

2 مقاوم در برابر اشعه uv آفتاب

3، سهولت در اجرا و عمر طولانی

4 ضدآب کردن سطح سیمان

5 اجازه تنفس به مصالح زیر کار میدهد

6 مقاوم در برابر کپک و قارچ مقاوم در برابر نمک ها و باران های اسیدی

7 دارای الاستیسیته و کشسانی بر اساس برند مورد استفاده

سوالهای متداول رنگ آمیزی نما و نقاشی نمای بیرونی

معمولا رنگ نما چند سال عمر می‌کند؟ رنگ نما عموما بین 5 الی ده سال نسبت به رنگ مورد استفاده و در صورت اجرای صحیح عمر می‌کند.




هر کیلو رنگ چند متر پوشش دارد؟

هر کیلو رنگ معمولا بین 3 الی 7 متر مربع را بر اساس برند مورد استفاده پوشش می‌دهد

چند دست رنگ نیاز دارد؟

معمولا برای رنگ آمیزی نما و نقاشی نما دو دست نیاز است و در مورد نماهایی که قبلا رنگ شده است یک دست هم. کفایت می‌کند

رنگ نما بر روی چه سطوحی قابل اجرا است؟

نقاشی نما به وسیله رنگ اکرلیک معمولا بر روی نماهای سیمانی و آجری کنیتکس و یا اینکه نما های مصالح بنایی بتنی و… مورد اجرا میباشد.

برای عمر طولانی تر رنگ چه کنیم؟

برای طولانی تر شدن عمر نما میتوانید از نانو های پایه اکرلیک و همچنین مواد نانو پایه سیلیکون استفاده کنید.

چه  برند رنگی  را برای نما انتخاب کنیم؟

رنگ مورد استفاده با توجه به خصوصیاتی که در بالا گفته شده می‌توان به رنگ جوتن که محصول تولیدی کشور نروژ است اشاره نمود و در خصوص رنگهای ایرانی می‌توان به رنگ نمای پیکو کالر و یا نیو کالر که اشاره کرد که بسته به بودجه کارفرما انتخاب می‌شود لازم به است به این موضوع اشاره کنیم که در خصوص تهیه رنگهای خارجی میبایست به تاریخ انقضای رنگ دقت کرد.

قیمت رنگ آمیزی نما نوع قرار داد نقاشی نما چقدر است؟

قرارداد رنگ نمای ساختمان 

به طور عادی قرارداد رنگ نما ساختمان در قالب خدمات ساختمانی منعقد میگردند، مبلغ انجام رنگ نما ساختمان بر حسب متر مربع یا به صورت دستمزدی و همچنین با جنس محاسبه میگردد البته برای متراژ های کوچک مبلغ بر اساس توافقی و یا به صورت چکی نیز به میزان کار ما بین کارفرما و پیمانکار منعقد میشود .

نحوه محاسبه متراژ رنگ نما ساختمان به صورت ضرب کردن طول در عرض میباشد که عموما رنگ آمیزی رنگ نما ساختمان به صورت تو پر یعنی بدون حذف پنجره ها و باز شو ها محاسبه میگردد البته در مواردی که باز شو ها زیاد باشد به صورت توافقی با کار فرما منظور میگردد .

رنگ آمیزی نما نقاشی نما بیرونی ساختمان معمولاً به دو شکل قیمت داده می‌شود اولی اجرتی که خود کارفرما رنگ و جنس را تهیه کنند و شرکت ارتفاع کاران سایت آنرا اجرا فرمایید که بین 20 الی 30 هزار تومان بر اساس  پارامتر های سختی کار و همچنین متراژ کار و محل کار متغییر است روش دوم رنگ و جنس از طرف شرکت که مابین 40 الی 60 هزار تومان که بر اساس پارامتر های نوع رنگ مصرفی و خرابی سطح زیر کار صاف یا زبر بودن سطح زیر کار چند دست رنگ بخواهد و میزان ترکهای نما متغییر است برای استعلام دقیقتر میتوانید با شرکت ارتفاع کاران سایت تماس فرمایید.

میتوانید قبل از انجام رنگ آمیزی نما سنگهای نما را نیز پیچ رولپلاک نمایید.

چنانچه پاسیو خود را میخواهیم ببندیم آیا امکان پذیر است بدون داربست؟

به میتوانید برای جلوگیری از ورود پرندگان پاسیو خود را به وسیله تور ببندید در بخش بستن پاسیو با توری به طور کامل ملاحظه فرمایید.

ایا میتوانیم بدون داربست درز انقطاع را که پرندگان در آن لانه گزینی کرده اند انجام داد ؟

بله بدون داربست میتوانید درز انقطاع خود را ببندید که در بخش بستن درز انقطاع بدون  مطالعه فرمایید.

نقاشی سطوح فلزی و یا کامپوزیت نما رنگ آمیزی صنعتی



رنگ کردن نما

این بخش مقاله سعی  میشود در خصوص رنگ امیزی نما سطوح فلزی کلیاتی گفت که برای مطالعه بیشتر میتوانید در بخش نقاشی نمای صنعتی مطالعه فرمایید .
برای نقاشی سطوح فلزی زیر کار و همچنین رنگ مورد استفاده بسیار مهم میباشد از بهترین رنگهای مورد استفاده میتوانیم به دسته رنگ های پلی اورتانی اشاره فرماییم این دسته از سنگ های برای رنگ امیزی سطوح فلزی بسیار مناسب است ازجمله مزایای ان میتوان به عمر بالا حداقل 5 سال و حد اکثر 15 سال اشاره نمود این دسته از رنگها هم در رنگ امیزی صنعتی و هم ساختمانی کاربرد بسیاری دارد که اجرای مستلزم تجربه بالا در این زمینه از نقاشی را دار میباشد.



رنگ آمیزی در ارتفاع

برای رنگ امیزی سطوح فلزی ابتدا چنانچه رنگ شما جدید است به طور مثال 5 یا شش ماه پیش اجرا شده است به وسیله سنباده و یا سند بلاست ابتدا این رنگ را را بر میداریم در (بخش شستشوی نما به طور کامل در مورد سند بلاست توضیح داده شده است ) زیرا در صورت اجرای رنگ پلی اورتان رنگ پوسته پوسته میشود برای جلوگیری از این کار ابتدا میبایست نسبت به زدودن رنگ روغن زیر اقدام سپس رنگ را اجرا فرمایید در مرحله بعد رنگ را به یه روش میتوان به سطح نما نشاند روش اول به وسیله قلم با توجه به حجم کار و یا ظریف کاری میتوانیم رنگ اپوکسی دو جزئی اجرا فرماییم که در صورت استفاده از این روش حداقل  دو دست و به طور معمول سه دست برای بدست امدن رنگ مورد نظر نیازمند است  غلظت رنگ باید با نسبت 3 به 1 باشد تا بتوانیم رنگ را رقیق سپس اجرا نماییم برای غلطک هم همینطور است اما بخاطر پرت رنگ و زیبایی کار پیشنهاد میگردد با غلطک اجرا نشود چون رنگ پلی اورتان جز رنگهای سنگین میباشد با غلطک پوشش مناسبی به نمیاید .



رنگ آمیزی با استفاده از طناب


رو ش دوم رنگ آمیزی سطوح فلزی و یا رنگ آمیزی صنعتی به وسیله پیستوله و یا پمپ باد میباشد مناسب ترین روش برای نقاشی صنعتی رنگ پلی اورتان برای سطوح فلزی این روش میباشد چون رنگ اپوکسی همانگونه که گفته شد جز رنگهای سنگین میباشد به وسیله پیستوله و نازل مخصوص به طور یک پارچه و یک نواخت بر سطح کار مینشیند و عمر بیشتری نیز پیدا میکند در این روش غلظت رنگ و ترکیب ان با تینر 1 به 2 میباشد .

لازم به ذکر است تینر مورد استفاده برای این رنگ تینر 20000 میباشد و نسبت ترکیب این دو بنا بر استفاده نوع اجرای رنگ امیزی صنعتی و همچنین مارک رنگ متغییر است .

رنگ آمیز نما کامپوزیت 

رنگ آمیزی کامپوزیت نما : کامپوزیت نما که امروزه به طور عمده در ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرد در ابتدا در کشور آلمان ابداع گردیده است سپس به مرور با پیشرفت و تکمیل این این پروژه به شکل امروزه مورد استفاده قرار گرفت .

کامپوزیت نما از چهار بخش تشکیل شده است دو لایه آلومینیوم در بالا و پایین و یک هسته مرکزی که عموما از جنس پلی اتیلن است که هم عایق حرارتی هم صوتی و هم ضد حریق تشکیل شده است اما مهمترین بخش آن از نظر بصری که بسیار مورد اهمیت از نظر زیبایی لایه pvdf  که نوعی رزین است و رنگ روی کامپوزیت را تشکیل میدهد میباشد .

دلایل از بین رفتن لایه pvdf  و یا رنگ کامپوزیت که باعث رنگ پریدگی و یا کدر شدن و بد ظاهر شدن کامپوزیت میباشد به شرح ذیل است.

1 عدم شستشوی به موقع : یکی از دلایل از بین رفتن رزین و یا رنگ روی کامپوزیت شستشو ندادن در زمان طولانی است زمان مناسب برای شستشوی کامپوزیت نما معمولا حداکثر 2 سال یکبار است ولی پیشنهاد میشود در سال حد اقل یکبار شستشو گردد .

2 شستشو با مواد اسیدی : یکی دیگر از دلایل از بین رفتن رنگ کامپوزیت نما شستشوی غیر اصولی آن با استفاده از مواد شوینده اسیدی که باعث از بین رفتن رزین روی کتامپوزیت شده و زیبایی کامپوزیت را از بین میبرد برای مشاهده شستشوی اصولی کامپوزیت نما میتوانید به بخش شستشوی نمای کامپوزیت مراجعه کنید .

3- اتش سوزی و یا خراشیدیگی روی کامپوزیت نما

رنگ آمیزی کامپوزیت نما 

رنگ آمزی کامپوزیت نما به وسیله دو نوع رنگ امکان پذیز میباشد 1 - رنگ اپوکسی 2- رنگ پلی اورتانی که به صورت اختصار توضاحتی در مورد این نوع رنگها داده میشود.

رنگ آمیزی نما کامپوزیتی با رنگ اپوکسی 

رنگ اپوکسی کامپوزیت نما دو جزئی بوده که پس از مخلوط کردن این دو با هم حداکثر 2 ساعت وقت دارید که استفاده نماید جهت رنگ کردن نما با اپوکسی مخصوص کامپوزیت ابتدا باید سطح زیرین را با استفاده از واترجت و شوینده قوی سطح کامپوزیت را شسته سپس رنگ اپوکسی را با استفاده از پیستوله ( جهت رنگ کردن کامپوزیت نما باید از پیستوله و یا ایرلس استفاده گردد ) رنگ را به سطح اسپری نمائید ف رنگ اپوکسی با از بین بردن رزین روی کامپوزیت به سطح الومینیوم کامپوزیت میچسبد .

خصوصیات رنگ اپوکسی 

اجرای سریع

مقاومت بالا در مقابل اسید ها 

ضد اشعه یوی که باعث میشود رنگ پریدگی رخ ندهد

ضخامت مناسب رنگ

دوام بالا و عمر طولانی

رنگ پلی اورتان کامپوزیت نما 

چنانچه سوال دیگری دارید میتوانید در بخش نظرات مطرح فرمایید.

درخواست بازدید
phone call