پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست


پیچ و رولپلاک سنگ نما

پیچ رولپلاک نما با طناب


پیچ و رولپلاک نما ساختمان یکی از سریعترین و مناسبت ترین راه های استحکام نما میباشد ، پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با استفاده از طناب و اصطلاحا راپل است که بدون نیاز به داربست سریعترین و مناسب ترین راه حل برای مقاوم سازی سنگ  می باشد. این تکنیک برای پیچ رولپلاک سنگ نما دارای نکات ریزی میباشد که پیش از انجام پیچ رولپلاک سنگ نما لازم است بدانید زیرا در صورت اجرای اشتباه صدمات زیادی به نمای شما وارد میشود .  


شرکت مهندسی ارتفاع کاران سایت از سال 89 در زمینه تخصصی دسترسی با طناب جهت ارائه کلیه خدمات نما از قبیل پیچ رولپلاک سنگ نما ساختمان شستشوی نما آببندی نما و...در تهران فعالیت خود را آغاز نموده و تا به امروز با صدها پروژه در سطح تهران و شهرهای مختلف سعی نموده تا با ارائه یک کار با کیفیت به هم میهنان  خدمات با ارزش ارائه نماید .


قبل از آنکه بخواهیم نحوه پیچ و رولپلاک نما و پیچ و رولپلاک سنگ نما ساختمان را توضیح دهیم جهت آشنایی شما عزیزان به معرفی انواع سنگ نماهای مورد استفاده اشاره می شود تا هر چه بهتر نوع سنگ بکار رفته در ساختمان و نیز مزایا و معایب هر یک نسبت به هر کدام مشخص شود و همچنین به طور تخصصی هر سنگ چگونه پیچ و رولپلاک نما انجام میشود .

نکته مهم:

              برای انتخاب پیمانکار برای انجام پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان حتما از شرکتهای معتبر که داری دفتر ثابت میباشند انتخاب نمایید. درصورتی که استحکام سنگ نما به شکل صحیح و همچنین نوع متریال مورد استفاده نامناسب صورت پذیرد برای جبران و ترمیم آن نیازمند هزینه و زمان بیشتر میباشد که گاها دیگر قابل ترمیم نمیباشد. لذا حتما از شرکت های معتبر قراردکتبی و معتبر استفاده نمایید .


5 نکته در هنگام انتخاب پیمانکار جهت پیچ و رولپلاک سنگ نما بدون داربست .


پیچ و رولپلاک سنگ نما


  1. شرکت و یا گروه مهندس که پیچ و رولپلاک سنگ نما را انجام میدهد، دارای دفتر ثابت تلفن ثابت و همینطور دارای مکان مشخص باشد .

  2. نوع پیچ مصرفی از نوع شش سانتی و  روکش گالوانیزه  چهارسو ، دقت نمایید به هیچ عنوان از پیچ های زرد ایرانی دو سو برای پیچ و رولپلاک نما استفاده نگردد که دلایل آن در بخش انتخاب پیچ کاملا توضیح داده شده است .

  3. پرسنل حتما دارای بیمه مسولیت به نام تکنسین باشد چنانچه حادثه یا اتفاقی افتاد بیمه جبران خسارت نماید .

  4. نوع مته از نوع با کیفیت باشد و بسته به نوع سنگ دو الماسه و یا چها الماسه  که بسته به نوع سنگ در قسمت انوع سنگ و نحوه پیچ و رولپلاک سنگ نما توضیح دادع شده است ، به هیچ عنوان از مته چینی استفاده نگردد.

  5. نوع دریل مورد استفاده برای پیچ و رولپلاک نما بدون دابست میباید دارای استاندارد هایی میباشد که در قسمت دریل کاملا توضیح داده شده است.

  6. فاصله پیچ ها از یکدگیر ، پیچ و رولپلاک سنگ نما بدون داربست عموما هر 40 الی 60 سانتی متر میباشد.


انواع سنگ نما و ویژگی های آنها و پیچ و رولپلاک آنها

سنگ ها بطور مختصر به سه دسته آذرین، دگرگونی و رسوبی تقسیم می شوند.این سنگ ها از معادن استخراج شده و بسته به نوع استفاده برش داده می شود.

برای سنگ نما از سنگ هایی استفاده می شود که در مقابل عوامل خارجی از قبیل تاثیرات نور خورشید ، هوازدگی ، رطوبت وآلودگی مقاومت بالای داشته باشند. همچنین استفاده از آنها باعث زیبایی نما و ظاهر ساختمان شوند.

  • انواع سنگ جهت استفاده برای ساختمانها

    همانطور که در بالا توضیح داده شد سنگ ها بر اساس ساختار و نحوه شکل گیری به انواع مختلفی تقسیم می شوند. یکی از سنگ های مورد استفاده در ساختمان سنگ گرانیت می باشد


  • گرانیت

    گرانیت

    سنگ گرانیت یکی از سنگ های با دوام بوده از نوع آذرین می باشد. از این سنگ در طرحهای مختلف تولید می شود و بعلت هزینه بالای استخراج و برش و صیقل از نوع سنگ های گران قیمت می باشد. هرچه دانه های گرانیت موجود در سنگ یکنواخت باشد ارزش سنگ بالاتر می رود.

    از مزیت های این نوع سنگ می توان به مقاومت در برابر ضربه ، هوازدگی، نفوذ آب، جلا پذبری و همچنین تنوع رنگ اشاره کرد.

  • پیچ و رولپلاک سنگ نما ی گرانیت

    نکات مهم در خصوص پیچ و رولپلاک سنگ نمای گرانیت ، متریال مورد استفاده برای چیچ و رولپلاک نما بسیار مهم میباشد ، نوع مته و همچنین نوع پیچ و از آن مهمتر نوع دریل مورد استفاده برای این سنگ به این شرح میباشد.  معمولا برای سورخکاری این سنگ گرانیت از دریل بوش چهار شیار استفاده میشود و همچنین مته مورد استفاده باید از نوع دیاجر و یا همچنین هلر آلمانی باشد تا در سنگ ایجاد ترک ننماید و همچنین بتواند به راحتی سنگ را سوراخ نماید. پیچ مورد استفاده از نوع پیچ 5*60 چهارسو روکش گالوانیزه است تا در مقابل زنگ زدگی مقاومت لازم را دارا باشد.

    پیچ و رولپلاک سنگ نما

     عموما سنگهای گرانیت به دلیل سنگینی خزینه نمیشود تا به مرور زمان گل پیچ از سنگ رد نشود به همین دلیل نمیتوان روی پیچ را بتونه کرد که فلذا روی پیچ با استفاده رنگ مشابه سنگ نما رنگ آمیزی نمود تا استتار شده تا ظاهر نما بهم نریزد و همچنین چنانچه ضخامت سنگ 1.6 باشد. میتوان سنگ را گرانیت را در حین سوراخکاری جهت پیچ و رولپلاک سنگ نما گرانیتی خزینه کرد در اینصورت میتوان روی پیچ را با استفاده از بتونه هم رنگ مخصوص پوشاند.

    فاصله هر پیچ در سنگ گرانیت برای پیچ و رولپلاک سنگ نما  مابین 40الی 50سانتیمتر است که این فاصله با توجه به موقعیت سنگ و همچنین ترک ها و یا ابعاد سنگ و با در نظر گرفتن ابعاد سنگ متغیر میباشد. گاها با توجه به تبله بودن فاصله پیچ ها کمتر میشود و همچنین چنانچه سنگ داری ترک و یا رگه باشد شاید نیازمند این است به دلیل اینکه کمتر شوک وارد کرد فاصله پیچ ها را بیشتر نمود .



  • سنگ نمای کوارتزیت یا سنگ مرمریت


    کوارتزیت یک نوع ماسه سنگ سخت شده می باشد که بیش از 90 درصد سیلیس دارد. کوارتزیت معمولا با گرانیت اشتباه گرفته می شود. کوارتزیت از گرانیت سختر بوده دارای ظاهری زبر و بلوری دارد از مقاومت بسیار خوبی در مقابل سایش دارد.



  • سنگ مرمریت و پیچ و رولپلاک سنگ نما مرمریت :

    سنگ های مرمریت از جنس سنگ های رسوبی آهکی دگرگون شده میباشد که دارای رگ های مرمر میباشد به همین دلیل این سنگ مناسب برای نمای بیرونی نمیباشد. در صورتی که زیرا در صورتی که این سنگ در معرض رطوبت و یا نور خورشید باشد رگ های مرمر پوسته کرده و از بین میرود باعث میشود سنگ از محل رگهای سنگ خورد شده و از بین برود. برای پیچ و رولپلاک سنگ مرمریت عموما نمیتوان زیاد هزینه کرد چون بر اثر زمان سنگ از گل پیچ عبور کرده و سقوط نماید بهترین روش برای پیچ و رولپلاک سنگ نمای مرمریت هزینه نکردن سنگ میباشد. که در این صورت پیشنهاد میشود بجای بتونه روی سنگ رنگ شده تا پیچ کمتر ظاهر نما به هم بریزد در صورتی که سنگ پوسیده بشاد میتوان در بند سنگ با استفاده از واشر این کار را انجام داد ولی برای محافظت از سنگ مرمریت پیشنهاد میگردد. پس از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان نسبت به انجام رزین و یا نانو سنگ نما اقدام فرمائید تا سنگ نما بر اثر رطوبت و همچنین بارارن ویا از بین نرود.

    پیچ و روپلاک سنگ نما


    مته مورد استفاده برای برای سوراخکاری برای پیچ و روپلاک نما بدون داربست  سنگ مرمریت پیشنهاد میشود از نوع دو الماسه  دیاجر باشد تا صدمه کمتری به سنگ وارد گردد. برای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان سنگ مرمریت  از دریل با قدرت چکشی زیر 2.8 ژول استفاده گردد هر چه مقدار قدرت ضربه چکشی کمتر باشد صدمه وارد به سنگ مرمیت نیز کمتر میشود .

    پیچ و رولپلاک

پیچ مورد استفاده برای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان  از نوع روکش گالوانیزه 6 سانتی نوع چهار سو و همچنین واشر مورد استفاده از نوع 1.5 گالوانیزه میباشد و بتونه مورد استفاده باید از نوع ضد آب

نکته چنانچه سنگ مرمریت برای نمای ساختمان استفاده گردد می باید حتما از مواد نانو ویا ریزن مخصوص نما برای جلوگیری از پوسیدگی سنگ استفاده گردد در غیر این صورت رگهای مرمر داخل سنگ میپوسد و سنگ از بین میرود.



 باشد تا مانع پوسیدن سنگهای اطراف ان بشود و پیچ به مرور زمان از سنگ رد نکند از نکات مهم چنانچه سنگ بر اثر سوراخکاری قلوه کن میشود میتوان با استفاده از واشر در بندکشی سنگ اسفاده نمود ولی باعث خراب شدن ظاهر نما میشود که با رنگ کردن پیچ و واشر تا حد زیادی ظاهر نما بهبود میابد که پس از پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساحتمان میتوان نمای ساختما را شستشو داد .

سنگ نمای تراورتن

یک دسته از سنگ های آهکی می باشد. این سنگ دارای خلل و فرج است و از لحاظ سختی نسبت به مرمریت ها دارای بافت همگن تر میباشند. کیفیت و خصوصیات سنگ تراورتن با توجه به تفاوت زمین شناسی، به منطقه منشأ آن وابسته است. این سنگ هم در فضای بیرونی و هم در فضای درونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

پیچ و رولپلاک سنگ نما


سنگ تراورتن از انوع سنگ های رسوبی است که اکثر مواقع دارای رنگ نسکافه ای قهوه ای سفید روشن میباشد که در صورت اجرای صحیح مناسب ترین سنگ برای نمای ساختمان مییاشد چنانچه این نوع سنگ در نما به در شکل صحیح اجرا نشود در اینده شاهد سقوط سنگ خواهیم بود .

بهترین اسکوپ این سنگ از انوع دم چل چل ای ویا دم پروانه ای است که باعث میشود چندین ده سال بر روی نمای ساختمان بدون ایراد قرار بگیرد. در صورتی اسکوپ مورد استفاده از انواع سیمی باشد توصیه میشود پیش از ده سال نسبت به پیچ و رولپلاک نما اقدام نمایید. زیرا اسکوپ سیمی معمولا پس از ده سال و فاصله گرفتن سنگ از نما سیم های آن پوسیده و سنگ سقوط میکند.

عموما به باور غلط که بنا های کار میکنند چون سنگ ترتورتن دارای خلل و فرج هستند نیاز به اسکوپ ندارند. دقت نمایید هر سنگی که بر روی نمای ساختمان کار میشود باید به نحوه با استفاده از اسکوپ های مختلف و یا پیچ و رولپلاک مهار گردد و هیچ سنگی بدون مهار نباید. بر روی نمای ساختمان کار شود چه تراورتن چه گرانیت چه هر سنگ دیگر بر روی نما ساختمان نباید بدون اسکوپ کار شود در صورتی که سنگی از نما سفوط کرد زنگ خطری است برای اقدام به مهار و یا پیچ و رولپلاک نما تا از اتفاق افتادن اتفاقات ناگوار جلو گیری گردد .

پیچ و رولپلاک نما سنگ تراورتن

پیچ و رولپلاک نما یکی از مناسبترین های روش برای مهار سنگ تراورتن بر روی نمای ساختمان میباشد. که در ادامه نحوه پیچ و رولپلاک نمای ساختمان تراورتن ونکات آن شرح داده میشود .

برای پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان از جنس تراورتن یکی از مهمترین بخش ها اینکه نوع پیچ مصرفی دارای چه مشخصاتی باشد. پیچ مناسب برای پیچ و رولپلاک نما سنگ تراورتن باید دارای طول 60 میلیمتر و همچنین قطر 5 باشد. که اصطلاحا به نوع پیچ ها 5*60 پنلی گفته میشود از دیگر نکاتی که باید رعایت شد. سختی پیچ و همچنین روکش پیچ است چیچ مورد استفاده باید توان کششی حداقل 50 کیلگرم را دارا باشد. و همچنین  دارای روکش گالوانیزه گرم باشد تا در برابر رطوبت زنگ نزد و از بین نرود دقت نمایید. از دیگر نکاتی که برای انتخاب نوع پیچ باید مد نظر گرفت پیچ مورد استفاده باید از نوع چهار سو باشد تا بتوان پیچ را تا انتها با استفاده از دریل مخصوص سفت نمود. تا جای لقی به سنگ داده نشود ، پیچ مورد استفاده توسط این مجموعه از نوع 5*60 روکش گالوانیزه تایوانی میباشد و به هیچ عنوان از پیچ هاای زرد ایرانی نا مرغوب استفاده نمیشود .

فاصله پیچ ها از یکدیگر و نوع دریل 

فاصله پیچ برای پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان بستگی به عواملی مانند ابعاد سنگ ، رگه های سنگ ها ، و پشت سنگ و همچنین جنس سنگ دارد. اما اصول فاصه در سنگ تراورتن هر 40 الی 50 سانتی متر است ولی بر اساس رگهای سنگ و عوامل ذکر شده ممکن است این فاصله کم ویا زیاد شود. ولی در هر صورت فاصه هر پیج 40 الی 50 سانت در قراداد ذکر میگردد. نوع دریل برای سوراخ کردن سنگ تراورتن از نوع چکشی چهار شیار با قدرت 2.1 الی 2.8 ژول باشد. به دین منظور میتوان از دریل بوش و یا ااگ المانی استفاده کرد که دارای 2.8 ژ<ل قدرت با دیمر جهت کنتری بهتر دیل برای سوراخ کردن سنگ تراورتن باشد است. لازم به توضیح است به هیچ عنوان از دریل های چینی که درای قدرت ضربه ای بالای 2.8 ژول هستند استفاده نشود زیرا باعث ترک های مویی و لب پریدگی و قلوه کن شدن سنگ تراورتن میشوند  .

نوع مته مورد استفاده برای سوراخکاری

نوع مته برای سوراخکاری سنگ تراورتن از نوع چهار شیار میباشد. و بر اساس جنس سنگ که چه سختی دارد از نوع چهار الماسه و یا دو الماس باشد. بر اساس تردی سنگ متغییر است چنانچه سنگ دارای سختی بیشتر و تردی بیشتر باشد پیشنهاد میشود از نوع دو الماسه استفاده شود. و طول مته مورد استفاده باید داری عمق سوراخکاری به طول 6 سانتیمتر باشد نه بیشتر نه کمتر به همین منظور میتوان از منه 7*14 چهارد شیار دو الماسه دیاجر استفاده نمود. این مته مناسب سوراخکاری بر روی سنگ تراورتن میبشاد که دارای استحکام بالا و همینطور سوراخکاری بدون ایجاد لب پریدگی بروی سنگ تراورتن میباشد. لازم به ذکر است از مته های چینی برای هیچ نوع سنگ استفاده نگردد زیرا پس از چند سوراخ مته کند شده و با ضربه دریل سوراخ را در سنگ ایجاد میکند که باعث به وجود امدن ترک های مویی و همینطور لب پر شدن سنگ میشود که ظاهر نما را نیز خراب میکند.

شستشوی نما

شستشوی نما :پس از انجام پیچ و رولپلاک سنگ نما پیشنهاد میشود انجام بپذیرد. زیرا پس از سوراخکاری خاکهای حصله بر روی نما مینشیند. که پس از پیچ کردن نما میتوان آن را با استفاده واتر جت شست که در بخش شستوی نما میتوانید مطالعه فرمائید. و پس از شستشوی نما نسبت به بتونه روی پیچ ها اقدام نمائید .

نحوه نصب سنگهای افتاده

سنگهای افتاده نما را میتوان با استفاده از طناب انجام داد. برای انجام این منظور ابعاد سنگ و برش کاری دقیق ابتدا پشت سنگ را چسب سنگ و یا پلی اورتان زده سپس در جای خود قرار میدهیم. پس از مهار موقت سنگ با استفاده از دریل سوراخکاری را انجام میدهیم و آن را پیچ و رولپلاک نمها میکنیم همانگونه در این فیلم مشاهده مینمایید و در انتها با استفاده از بتونه روی پیچ را پوشانده وبند های سنگ را پر میکنیم .

چه زمانهایی احتمال ریزش سنگ نما وجود دارد 

با توجه به تجربه ده ساله  ما اغلب اوقات سنگهای نما در اثر وزش باد و یا طوفان وباران اتفاق می افتد. اما در گرمای شدید تابستان و همچنین سرمای شدید زمستان که تغییر فصل اتفاق می افتد. که دلیل اصلی آن اسکوپ نامناسب و همچنین متفاوت بودن ضریب انبساط متفاوت بین سیمان ویا ملات پشت سنگ با سنگ میباشد. که چنانچه بندکشی به شکل صحیح انجام شود و اسکوپ سنگ نما در انجام گردد میتواند از جدا شدن سنگ از ملات پشت جلوگیری شود. که امروزه کمتر سازنده ای به این نکات دقت میکند و ماپیشنهاد میکنیم پیش از وقوع هر حادثه ای نسبت به پیچ و ورلپلاک سنگ نما اقدام نمائید پیش از آنکه حادثه جانی و یا مالی برای شما به وقوع بپیوندد.


چه زمانی متوجه شویم سنگ نمای ساختمان ما نیاز به استحکام سازی دارد.

چنانچه در در تغییر فصل  ویا سرما و گرما و یا طوفان سنگ های ابزار نما تکه های کوچک سنگ سقوط کردن نسبت به آن بی تفاوت نباشد. وحتما با یکی از کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید. تبله سنگ گاهی اوقات بر اثر فرسایش و عمر نما و همچنین بازسازی نا مناسب ممکن است قسمتی از نما برجسته شود. به این برجسته شدن که به دلیل جدا شدن سنگ از ملات پشت گفته میشود. تبله گفته میشود در اینصورت کل نما باید پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان انجام شود. سپس قسمت تبله کرده سنگها خارج شده و مجددا در جای خود نصب گردند. 



خطرات استفاده از سنگ نما بدون مهار مناسب سنگ

همانطور که میدانیم استفاده از سنگ نما باعث زیبایی نمای ساختمان می شود. و نیز باعث جلوگیری از رطوبت می باشد ولی بر اثر عواملی ممکن است باعث ریزش شود که این ممکن است خطرات جانی و یا مالی به بار آورد که در ادامه به فیلم قرار داده شده می توانید رجوع نمایید.


قبل از احتمال بروز هر گونه خطر سقوط سنگ نما با کارشناسان ما تماس بگیرید همواره در کنار شما هستیم.

بر اساس ماده قانون مدنی ۳۳۳ جمهوری اسلامی ایران،مالکین ساختمان‌ و یا ابنیه یادیوار ساختمان و همچنین آپارتمان مسئول خسارت وارده از تخریب ریزش می‌باشند. چنانچه از این تخریب یا ریزش خسارتی به عابرین و یا خودرو های پارک شده دیگران واردمی‌شود که مالک از این خرابی و یا ایراد ساختمان آگاه بوده باشد. و یا اینکه اینکه این تخریب یا ریزش و یا هر گونه حادثه دیگری حاصل از عدم مراقبت او حاصل شده باشد مالک و یا مالکین مقصر بوده و ملزم به جبران خسارت میباشند . البته همین ماده قانون بر اساس نظریه تقصیراستوار است.

البته این ماده قانونی در جایی صدق میکند که سازنده در هنگام تحویل کلیه دوره ضمانت قرار نداده باشد و همچنین آپارتمان و یا ساختمان تعمیر و نگهداری را از عهده خود سلب و بر عهده مالک جدید نهاده باشد.

خدمات نما

از جمله خدمات تخصصی ما میتوان به پیچ رولپلاک نما ساختمان و شستشوی انواع نما های کامپوزیت سنگ شیشه ... نقاشی نما و آب بندی سنگ نما آبندی شیشه های

 ساختمانهای بلند مرتبه و نور پردازی نما . کلیه خدمات تخصصی نما لازم به بیان می‌باشد

 کلیه پرسنل شرکت مهندسی ارتفاع کاران سایت دارای بیمه مسئولیت همچنین ابزارهای کاملا حرفه ای و پرسنل این شرکت چیره دست می‌باشند  ارائه مشاوره رایگان.

10 نکته که باید پیش از انتخاب پیمانکار بدانید.

  1. پیش مقدمه نشانه های ریزش سنگ نما.

  2. بهترین نوع پیچ مصرفی برای پیچ و رولپلاک سنگ نما.

  3. مناسبترین زمان برای انجام استحکام نما یا پیچ و رولپلاک سنگ نما.

  4. چه نوع دریل پیچ مناسب برای انجام پیچ رولپلاک نما باید استفاده گردد.

  5. خصوصیات مته مناسب برای سوراخکاری پیچ رولپلاک سنگ نما مورد استفاده قرار گیرد.

  6. بهترین رولپلاک جهت انتخاب برای پیچ رولپلاک سنگ نما بر اساس ضخامت سنگ جنس سنگ.

  7. انواع سنگ نما جهت پیچ رولپلاک نما  و نحوه پیچ رولپلاک آنها.

  8. نحوه نصب سنگهای افتاده پس از پیچ رولپلاک سنگ نما.

  9. قیمت پیچ رولپلاک سنگ نمای ساختمان در تهران و کرج و کلیه شهرستانها .

  10. بیمه پرسنل و کلوزهایی که باید در ان درج گردد چنانچه سانحه ای اتفاق افتاد کارفرما و پیمانکار متحمل خسارت نگردند.




پیچ و رولپلاک سنگ نما ساختمان جهت جلوگیری از سقوط سنگ نما


در صورت بروز حادثه بر اثر افتادن سنگ بر روی ماشین و یا رهگذر در صورتی که صورت جلسه رسمی در خصوص تعیین مدیر وجود داشته باشد مسئولیت بر عهده مدیر ساختمان است. در غیر اینصورت بر عهده مالکین ساختمان می‌باشد.

چنانچه خسارت مالی بر ماشین‌ها پارک شده و یا جانی برای عابرین پیش بیاید جبران مالی آن به عهده مالکین و سازنده می‌باشد. چنانچه ساختمان نو ساز باشد و سازنده و مالک قبلی در تنظیم قرارداد قولنامه تمام مسئولیت را پس از عقد قرارداد بر عهده مالک جدید قرار ندهند. بین پنج الی ده سال طبق قوانین نظام مهندسی بر عهده سازنده و مالک زمین می‌باشد و باید نسبت به جبران خسارت اقدام نمایند.

هر چند وقت در اخبار سقوط سنگ نما بر روی عابرین گزارش می شود. در این خبر در سایت تابناک در مورد سقوط سنگ نما و عدم استحکام سنگ نما می باشد که متاسفانه عواقب نا خوشایندی داشته است. پس قبل از هر گونه حادثه بهتر است از آن پیشگیری کرد. با ما تماس بگیرید ما اطمینان را به شما بر می گردانیم.




نشانه های ریزش سنگ نما و زمان مناسب جهت اقدام

نشانه های ریزش سنگ

قبل از اینکه بگوییم چه زمانی مناسبترین زمان برای پیچ رولپلاک نما میباشد. جا دارد ابتدا نشانه ای ریزش سنگ نما را به اختصار شرح دهیم .

یکی از اولین علائم ریزش نما ایجاد ترک در بندکشی ها میباشد.  و یا ریختن بخشی از بندکشی های عمودی و یا افقی ترک در بندکشی ها نشانه های شروع جدا شدن سنگ از ملات پشت است. و عموما بر اثر ضریب انبساط سنگ و سیمان اتفاق می افتد که این زمان مناسبترین زمان برای استحکام سنگ نما می باشد.


تبله کردن سنگ نما​

تبله کردن سنگ: یکی از علامتهای ریزش سنگ نما تبله کردن سنگ است که ممکن است در بدنه سنگ و گاها در ابزار های نما پیش ریزش سنگ دیده شود تبله سنگ است. که میتواند دلایل بسیاری برای این اتفاق وجود داشته باشد که بیشتر و عمده ترین دلایل آن که بسیار مرسوم است. و در فصولی بسیار گرم و یا بسیار سرو که شاهد تغییر ناگهانی دما هستیم اتفاق می افتد به دلیلی تفاوت ضریب انبساط متفاوت بین سنگ و یا سرامیگ با ملات پشت است که اتفاق می افتد. پیشنهاد میشود پس از مشاهده تبله سنگ نما در بدنه نما و یا در ابزار های نما سریعا نسبت به استحکام نما پیچ و رولپلاک سنگ نما اقدام فرمایید.

تذکر داده میشود در این مرحله کار کمی سخت میشود که جا زدن سنگهای تبله شده اکثر مواقع مجبور به خارج کردن یک ردیف از سنگها بشویم و مجددا سر جایش قرار دهیم.



ریختن سنگهای ابزار و یا گوشه ها

درد نشانه بیماریست : ساختمان هم همانند بدن انسان است که در این صورت بروز هر مشکلی سریعا نسبت به درمان آن باید اقدام گردد. در غیر اینصورت کل نما درگیر میشود و هزینه تعمیر آن بالاتر میرود، اولین نشانه ای ریزش سنگ نما عموما در سنگهای ابزار و یا تکه سنگهای گوشهای کار ایجاد میگیرد .



دلایل ریزش سنگ نما

بطور کلی دلایل ریزش به دو عامل بستگی دارد عوامل طبیعی و دیگری نحوه اجرا

  • عوامل طبیعی در ریزش سنگ نما

    عواملی مانند زلزله ، برف و باران ، نشست ساختمان ، هوا زدگی و حتی در مواردی رانش زمین می تواند عامل بروز چنین اتفاقی هایی باشند که در صورت نشست ساختمان چون سازه ساختمان نشست میکند. در صورتی در ردیف اول یا ابتددایی سنگ ماسه ویا خاک نمرم ریخته شود سنگ نما همراه سازه نشست میکند و دچار ریزش سنگ نما نمیشود. در صورتی که ردیف اول ملات و یا بر روی سطح سخت اجرا شود نما ساختمان نتواند نشست کند شاهد تبله سنگ نما میشویم که عموما در این مواقع یک قسمت بزگ نما بع ابعاد بزرگ تبله و ریزش انتفاق میافتد. زمانی که چنین علائمی را مشاهده نمودید فورا با یکی از کارشناسان ارتفاع کاران سایت تماس حاصل کنید. و نسبت به پیچ و رولپلاک سنگ نما هر چه سریعتر اقدام نمائید. زیرا در صورتی که دیرتر اقدام نمایید احتمال بروز خسارت جانی و مالی بیشتر میشود و هم هزینه پیچ و رولپلاک نما نیز بیشتر میگردد .

    در اینگونه موارد ساکنین ساختمان و مدیر ساختمان باید با توجه به نشانه های ریزش که در بالا توضیح داده شد اقدام به پیچ و رولپلاک سنگ نما ساختمان خود کنند.

  • ضریب انبساط : یکی از مهترین دلایل ریزش و جدا شدن سنگ نما به دلیل ضریب انبسط است. که به دلیل اینکه ضریب انبساط بین سنگ و سیمان یکی نیست و همچنین با توجه به مدرن تر شدن نما ها ابعاد سنگهای نیز بیشتر شده. و همچنین بند مابین سنگها نیز از بین رفته است و در بین ردیف های اجرا نمیگردد. و اجرا نکردن بندکشی مناسب و همچنین اجرا نکردن اسکوپ مناسب نیز باعث میشود که به مرور زمانن سنگ از ملات پشت جدا شده و ریزش سنگ نما اتفاق میافتد در این زمان ابتدا سنگهای ابزار میریزد که پس از مشاعده ریزش ابزار سنگ ها نسبت به پیچ و رولپلاک سنگ نما اقدا نمائید.

  • عوامل انسانی و نحوه اجرا

    این موارد مربوط به اجرا می باشد که مجری به علت استفاده نکردن از مصالح مرغوب، و یا کم مصرف کردن و یا صحیح مصرف نکردن و حتی درست انجام ندادن ممکن است باعث بروز این اتفاق شود. که از عمده دلایل آن اجرای نما در فصل سرد و زیر صفر درجه و همچنین فصل گرم بالای 40 درجه میتواند در شل شدن و جدا شدن سنگ اثر گذارد. و همچنین اسکوپ نکردن مناسب برای گیرایی سنگ از عمده دلایل اجرایی است. در صورت رعایت نشدن شاهد ریزش سنگ نما خواهیم بود .



راپل کار

پیچ و رولپلاک نما بدون داربست

این نوشتار با تجربه حدودا 10 ساله و صرف ساعتها بدست مهندسین شرکت ارتفاع کاران سایت جهت ارائه مشاوره اولیه و آگاه سازی  شما مشتریان محترم در مورد پیچ رولپلاک نما نحوه انجام کار و هزینه پیچ و رولپلاک سنگ نما و همچنین استاندارد های موجود گرداوری شده است.

این مطالب شامل مطالب پیرامون نشانه های ریزش سنگ نما و جلوگیری از وقوع پیشامد ناخوشایند می باشد. هم چنین ایمنی پیچ و رولپلاک سنگ نما بدون داربست نوع پیچ مورد استفاده و نوع رولپلاک مناسب نما چگونه است. همچنین نوع مته استاندارد و دریل مناسب برای این کار بیمه مسئولیت و.. که توسط شرکت مهندسی ارتفاع کاران سایت با سالها تجربه و هزاران پروژه موفق انجام شده پاسخ داده شود .

از شما خواهشمندیم ما را تا انتهای نوشتار دنبال فرمایید. در صورتی که راهنمایی  و یا سوالی دارید می‌توانید از کارشناسان مجموعه استفاده نمایید از همراهی شما پیشاپیش متشکریم.





مزایای پیچ رولپلاک نما  با طناب، استفاده از تکنیک راپل یا دسترسی با طناب ؟


مزایای پیچ رولپلاک نما بدون داربست نخست باید مختصر توضیحی در رابطه دسترسی با طناب که در زبان عامیانه به آن ارتفاع کار یا مردان عنکبوتی گفته می‌شود بدهیم .




پیچ و رولپلاک نمای ساختمان و ایمنی کار.


یکی از مهمترین دلایل انتخاب این روش بهره‌گیری از طناب برای انجام کار ایمنی آن است. تمام تجهیزات مورد استفاده برای راپل( استفاده از طناب ) تماما دارای استاندارد ، بین المللی می باشد. و همچنین کلیه پرسنل این شرکت داری سابقه طولانی در زمینه پیچ و رولپلاک سنگ نما و دارای مدرک می باشد که خطر به مراتب کمتری از داربست دارد.

باید اشاره کرد در این تکنیک پیچ و رولپلاک سنگ نما به وسیله طناب همانند هر شغل دیگری دارای خطراتی می باشد. که با شناسایی و مدیریت خطرات در این زمینه توانسته ایم خطرات و مشکلات این کار تا حد استاندارد جهانی کاهش دهیم.

در مجموعه گروه ارتفاع کاران سایت تا به امروز با رعایت اصول و قوانین ایمنی خوشبختانه هیچ گونه حادثه ای نداشته ایم. به مدد  استفاده از ابزار حرفه ای و نیروهای کاملا متخصص و فنی آمار حوادث در زمینه نما همانند شستشوی نما ،پیچ و رولپلاک سنگ  نما و.. در مجموعه ارتفاع کاران سایت تا به امروز صفر بوده است.

دسترسی با طناب بسیار ایمن تر از داربست و یا کلایمر است. تماما ابزار مورد استفاده ساخت کارخانه پتزل فرانسه میباشد که درای استاندارد جهانی در تولید تجهیزات کار در ارتفاع است .




پیچ رولپلاک نما و بیمه پرسنل

بیمه کلیه پرسنل شرکت مهندسی سایت برای پیچ رولپلاک نما و یا شستشو نما و کلیه خدمات نما دارای بیمه مسئولیت به نام خود پرسنل که درون قرارداد شماره بیمه ذکر گردیده است .

در صورت بروز هر گومه حادثه ای برای تکنسین ها و پرسنل هیچ گونه مسولیتی بر عهده مالکین و یا کارفرما نباشد. و همچنین تمام کلوزهای مربوطه برای کار در ارتفاع را در بیمه مربوطه دارا باشد که در صورت بروز حادثه در حین انجام پیچ و روپلاک سنگ نما توسط شرکت تمامی خسارت وارد شده را جبران نماید .

لازم به ذکر برای کلیه پرسنل که بیمه با نام میباشند که با مشورت بیمه گذران و همچنین و کلا تمامی کلوزهای کار در ارتفاع در بیمه کلیه پرسنل منظور گردیده است. اگر چنانچه حادثه و اتفاقی بیفتد که پرسنل در حین انجام کار دچار آسیب و یا نقص عضو شوند. بیمه مسئولیت پرداخت آن آسیب را به عهده میگیرد و دیگر کارفرما و یا پیمانکار درگیر مسایل نمی شود .





نحوه پیچ و رولپلاک نما به روش راپل

راپل یا دسترسی با طناب

ابتدا باید مختصر توضیحی در رابطه با rope access یا دسترسی با طناب که در زبان عامیانه به آن ارتفاع کار یا مردان عنکبوتی .. گفته میشود.

علم دسترسی با طناب نشأت گرفته از ابزار غار نوردی و یا صخره نوردی میباشد که با ریشه گرفتن این شغل کم کم ابزار صنعتی مخصوص کار در ارتفاع ساخته شد. از ابرارهای این کار به هارنس شلوارکی که از تسمه های مخصوص دوخته میشود ابزار فرود که در قدیم از استاپ ابزار فرود غار نوردی استفاده میشد ویا هشت برای فرود در عملیات امداد نجات یا نظامی استفاده میشود. ولی امروزه برای کارهای صنعتی از ابزار رایج یا آی دی استفاده میشود. انواع کارابین و طناب مورد استفاده در کار صنعتی عموما از طنابهای استاتیک ویا نیمه استاتیک استفاده میشود که بالای 10 میباشند.

چه کارهایی را میتوان با راپل انجام دادند ؟

هر کاری را میتوان با طناب انجام داد ، پیچ و رولپلاک نما ، شستشوی نما ، بستن درز انقطاع ، بستن توری حیاط خلوت ، کاشت انواع انکربولت ، آبندی شیشه های نما ، تعویض انواع شیشه های سیکورت نما، نقاشی نما ....

امنیت این کار چقدر است؟

به دلیل استفاده از ابزار حرفه ای و نیروهای کاملا متخصص و فنی آمار حوادث در این کار بسیار پایین میباشد دسترسی با طناب بسیار ایمن تر از داربست ویا کلایمر میباشد عموما ابزار مورد استفاده ساخت کارخانه پتزل فرانسه میباشد.

چرا دسترسی با طناب جهت پیچ و رولپلاک سنگ نما بدون داربست را انتخاب کنیم ؟

خطرات کلایمر

از مزایای دسترسی با طناب میتوان به مقرون به صرفه بودن زیرا هزینه داربست یا کلایمر حذف میشود. سرعت انجام کار در دسترسی با طناب سرعت کار بسیار بالاتر از داربست و یا کلایمر میباشد.

امنیت بسیار بالا ، افراد شاغل در این حرفه از بهترین افراد فنی هستند که آموزشهای لازم را دیده اند. کیفیت بالای خدمات ، در زمینه استحکام نما چون ابراز مورد استفاده مثل دریل و یا پیچ کاملا تخصصی و مهندسی انتخاب شده اند کیفیت خدمات به مراتب بالاتر از داربست میباشد. و یا در شستشوی نما استفاده از آخرین فن آوری و شتسشو دهنده ها نانو کیفیت کار بدون صدمه زدن به نما بسیار بالاتر میباشد. و یا در درزبندی درز انقطاع به دلیل کم هزینه بودن و سریع بودن مقرون به صرفه تر میباشد. همچنین باید یادآور شد که دسترسی به جاهایی با کلایمر و یا درابست ممکن نیست.

شرکت ارتفاع کاران سایت با بهره گیری از بهترین متریال ها و ابزار الات مدرن و مهندسی شده در زمینه ارئه خدمات نما بدون داربست و داشتن پرسنل وتکنسینهای حرفه ای پیشرو میباشد. که در کمترین زمان و بهترین متریال خدمات نما را ارئه میدهد این شرکت از سال 92 در این خصوص به صورت حرفه ای خدمات نما ارئه میدهند.



پیچ و رولپلاک نما با طناب و سرعت انجام آن

سرعت انجام کار پیچ و رولپلاک سنگ نما و یا شستشوی نما در این روش به مراتب بالاتر از داربست و یا کلایمر می باشد. زیرا برپایی کارگاه برای دسترسی به نما حداکــثر 30 دقیقه می باشد. و همچنین جمع آوری کارگاه و طناب ها حداکثر 30 دقیقه است. که به مراتب سریعتر از داربست و یا کلایمر است و به علت انعطاف پذیری راپل کار و آزادی حرکت تکنسین مربوطه به راحتی می تواند در اطراف ساختمان حرکت کند.




مزیت اقتصادی پیچ و رولپلاک نما با طناب و هزینه آن


مقرون به صرفه بودن.


در روش دسترسی با طناب به دلیل سرعت انجام کار و همچنین استفاده از نیروهای خبره و با تجربه بالا سریعتر انجام می شود. همچنین استفاده از ابزار تخصصی برای انجام پیچ و رولپلاک سنگ نما و صرفه جویی در هزینه ها کم می باشد. همانند هزینه کرایه داربست و یا کلایمر و همچنین تخته بنایی و نبود نیروی متخصص برای انجام این کار باعث می گردد این روش یک سر و گردن از روشهای دیگر بالاتر باشد.



هزینه پیچ رولپلاک سنگ نما ساختمان بر عهده چه کسی میباشد؟

طبق قانون هزینه پیچ رولپلاک سنگ نما ، شستشوی نما ، آب بندی نما بر عهده مالکین ساختمان می باشد.  و چنانچه ساختمان نوساز باشد و عمر آن کمتر از  5 سال باشد مالکین می توانند از طریق قانون و شکایت هزینه انجام پیج و رولپلاک را از از سازنده و مهندس ناظر دریافت نمایند.



مجری پیچ و رولپلاک نما و کیفیت کار

دقت انجام کار پیچ رولپلاک نما به وسیله تکنیک دسترسی با طناب به دلیل استفاده از مناسبت

نوع پیچ مورد استفاده

نمونه پیچ ضد زنگ

مهمترین بخش اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما استفاده از متریال مناسب میباشند. مهمترین بخش آن نوع پیچ برای پیچ و رولپلاک نما است که دارای طول مناسب و سختی مناسب باشد. در غیر این صورت باعث سست تر شدن سنگ نما میشود. نوع پیچ مصرفی باید از نوع روکش گالوانیزه و یا اصطلاحا سفید رنگ باشد. و همچنین میبایست دارای طول مناسب باشد که گیرایی مناسب برای سنگ در ملات پشت ایجاد کند. ضخامت سنگهای مورد استفاده برای نمای ساختمان در این عموما دارای ضخامت بین 1.6 سانتیمتر الی 1.8 سانتیمتر میباشد. که عمق گیرایی برای این نوع سنگ 4 سانتیمتر است. لذا مناسب ترین پیچ دارای طول 6 سانتیمتر است که عمق گیرایی لازم برای مهار سنگ را دارا میباشد که ما عموما برای پیچ و رولپلاک سنگ نما استفاده مینماییم .

نکته بعدی برای انتخاب پیچ چهارسو بودن آن میباشد دقت نمایید برای استحکام سنگ نما حتما از پیچ چهار سو استفاده شود. تا بتوان پیچ را تا انتها با استفاده از پیچ بند سفت نمود تا رولپلاک در داخل ملات به طور کامل باز شود. و سنگ نما مهار گردد هرگز از پیچ دو سو استفاده نکرد زیرا پیچ دو سو هیچ وقت تا انتها باز نمیشود. و رولپلاک داخل ملات باز نمیشود و پس از مدتی کارایی لازم را نداشته و سنگ سقوط مینماید  .

پیچ و رولپلاک سنگ نما

لازم به ذکر از پیچ های دو سو ایرانی ویا پهارسور زرد که اصطلاحا پیچ پوب نیز گفته میشود به هیچ عنوان استفاده نگردد. زیرا این نوع پیچ ها بر اثر رطوبت از قسمت گردنی زنگ زده و جدا میشوند و باعث به وجود امدن خطرات زیادی میشوند. همچنین پیچ های دو سو تا انتها سفت نمیشوند و رولپلاک داخل ملات پشت سنگ باز نمیشود که باعث به وجود امدن خطرات بسیار میشود.

پیچ های مورد استفاده این مجموعه از نوع خارجی میباشد که با آزمایش آن در دانشگاه شریف و میزان سختی میتواند تا وزن 60 کیلو بار را تحمل نماید و همچنین کار شما توسط این این مجموعه گارانتی میشود .

نوع مته برای پیچ و رولپلاک سنگ نما

نوع مته مورد استفاده پیچ و رولپلاک نما  بسته به جنس سنگ و همچنین بافت سنگ بستگی دارد که از نوع چهار شیار میباشد. مته پهار شیار برای دریل های 4 کیلویی با کله گی چهار شیار استفاده میشود این نوع مته ها بسته به مارک و الیاژ مورد استفاده در ساخت انها متفاوت هستند. که از دو نوع مته چهار شیار دو الماسه و چهار الماسه تقسیم میشود که اصطلاحا به آنها دو پر و همچنین چهار پر گفته میشود. برای سوراخکاری سنگ تراورتن ومیتوان از نوع دو پر آن استفاده نمود ویا برای سنگهای گرانیت از انواه چهار الماسه آن پیشنهاد میشود. استفاده گردد تا لب پری سنگ زیاد نشود و همچنین برای سنگهای مرمیت میتوان ااز نوع جهار الماسه استفاده نمود اینها مثالهایی بود برای انتخاب نوع مته مهمترین بخش  انتخاب مته طول مته میباشد .

 طول مته بستگی به طول پیچ است به طور مثال ما از نوع پیچ شش سانتی متری استفاده می نماییم برای پیچ 6 سانتی متری نیاز به سوراخ 6 سانتی متری در سنگ است و نه بیشتر برای این نوع پیچ برای پیچ و رولپلاک نما از مته 7*11 سانتیمتری  استفاده میشود. عدد 7 قطر مته است و عدد 11 طول کلی آن با احتساب قسمت چهار شیار است که عمق سوراخ کاری آن قطر 7 و طول 60 میلیمتر است که مناسب ترین نوع مته برای سوراخکاری است. و چنانچه از مته دیگری با طول بیشتر و یا کمتر مورد استفاده قرار گیرد باعث به وجود آمدن اشکالات فنی در این زمینه میشود. که چنانچه طول سوراخکاری کمتر باشد پیچ تا انتها بسته نمیشود و چنانچه بیشتر باشد عمق سوراخکاری ممکن است با خطای انسانی عملیات استحکام نما درست انجام نگردد .

بتونه روی پیچ 

یکی از مهمترین بخش های استحکام نما استفاده از بتونه مناسب میباشد که هم ظاهر نما از بین نرود و هم خاصیت ضد اب داشته باشد برای هم رنگ شدن بتونه با توجه به رنگ سنگ عموما از رنگهای پودری استفاده میشود. و همچنین برای داخل بتونه باید از چسب های مخصوص استفاده کرد تا هم بتونه محکم شود و هم خواصیت ضد اب داشته باشد. برای این امر از چسب مخصوص استفاده میشود. و پایه اصلی بتونه از سیمان سفید است که با ترکیب چسب عمر طولانی و رنگ مناسب استفاده میشود برای جا هایی که سنگ را نمیتوان خزینه کرد میتوان از رنگ نیز استفده نمود. که عموما برای سنگهای گرانیت و یا ابزارهای بارک نما که نمیتوان خزینه نمود استفاده میشود.

چسب داخل بتونه سختی مناسب و خواصیت ضد آبی به بتونه میدهد که مناسب نمای ساختمان است  و همچنین پس از مدتی سختی مناسبی همانند جنس سنگ به دست می آید. و عموما رنگ بتونه را یک درجه روشنتر ویا تیره تر بستیگی به رنگ و جنس سنگ درست میکنند تا پس از سفت شدن و نشستن گرد و غبار بروی بتونه همرگ سنگ نما گردد و کمتر دیده شود. معمولا با توجه به تجربه بالای تکنسین اجرایی این مجموعه در این زمینه میتوانند بهترین بتونه برای پوشاندن روی پیچ را توجه به مشخصات و نحوه انجام کار که در بالا ذکر گردیده اجرا مینمایند. و پس از مدتی پیدان کردن جای پیچ بسیار دشوار میشود به صورتی که کسی مطلع نباشد از پیچ و رولپلاک سنگ نما نمیتواند متوجهه این موضوع گردد و هیچ کونه اسبی به ظاهر سنگ نما وارد نمیشود.


قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان و برآورد آن.


نحوه محاسبه پیچ و رولپلاک


اصولا نحوه محاسبه هزینه اجرا و قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما بدون داربست به چند عامل بستگی دارد.

  1. بر اساس متر
  2. جنس سنگ اگر جنس نما تراورتن و یا گرانیت باشد.
  3. ارتفاع ساختمان و طبقه مورد نظر.
  4. میزان سنگ ریخته شده و یا سنگ جدا شده و مقدار ابزار مصرفی.

محاسبه قیمت پیچ و رولپلاک سنگ نما بر اساس متر مربع ، معمولا از این روش قیمت دهی برای کارهای بزرگ استفاده می شود. که این تغییر قیمت بر اساس عرض سنگ که 40 سانتی باشد یا 20 سانتی یا ابزار داشته باشد یا نه یا جنس سنگ تراورتن است یا گرانیت یا چینی یا گندمک یا .. متغیر میباشد.

قیمت رولپلاک نمای ساختمان در تهران.

بطور کل قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در مناطق بیست گانه تهران برحسب نمای ساختمان خرابی نما ، جنس نما و دیگر مشخصات تعیین می گردد.

قیمت پیچ و رولپلاک نما در کرج.

 قیمت پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج بصورت تهران محاسبه می شود و بعد از بازدید قیمیت نهایی توافق می شود.

یکی از کارهایی که می توان برای زیبایی نما پس از محکم کاری و پیچ و رولپلاک انجام داد نماشویی می باشد. چرا که می توان از پکیج خدمات کلی پیچ و رولپلاک و هم از شستشو استفاد کرد و همچنین از تخفیف ویژه بهره مند شد و قیمت کل کار را با قیمت مناسب انجام داد.

پیچ و رولپلاک نما چه زمانی باید انجام گردد ؟

 

زمان استحکام نما معمولا مشخص نمیشود. ولی بر اساس تجربیات گروه مهندسی ارتفاع کاران به  شرح ذیل میباشد:

نماهای نوساز با سنگ تراورتن انجام میشود. معمولا در صورت نداشتن اسکوپ سیمی در بازه زمانی سه تا شش سال شروع به جدا شدن ابزار های سنگ نما میکند. در صورت عدم مهار سنگ و پیچ و رولپلاک نما کل سنگ ها شروع به جداشدن و ریختن می کنند.

 

نشانه ها و علائم احتمال ریزش سنگ نما چیست؟

نشانه ها و علائم را می توان به چند طرق بدست آورد. ابتدا صدای سنگ هنگام ضربه زدن با یک جسم سخت می باشد. اگر صدای بم دهد معلوم میشود که پشت سنگ خالی و احتمال سقوط دارد. مسلما تمامی نما را نمی توان این کار را انجام داد روش دیگر بصورت چشمی می باشد. اگر بند سنگها ریخته باشد و یا پشت سنگ ها متورم شده باشند و نیز درز در لبه های سنگ ها مشاهده شوند نشانه های افتادن می باشند.

خدمات پیچ و رولپلاک نما در کرج.

 شرکت ارتفاع کاران بعلت خدمات چندین ساله خود توانسته در استان البرز و در کرج  خدمات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در کرج و در دیگر مناطق استان خدمات نمای ساختمان شامل خدمات ترمیم نمای ساختمان ، پیچ و رولپلاک نما ، نماشوی را انجام دهد.

درخواست بازدید
phone call